بررسی تاثير عوامل خانوادگي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدارس ابتدایی
دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتیچکیده:
آموزش و پرورش در اكثر كشورهاي جهان در ميان تمام ملل در چهار چوب نظام هاي معين قراردارد و هدفهاي خاصي را تعقيب مي كند هر مقطع تحصيلي براي هدفي كه در پايان هر مقطع گروهي از كودكان توانايي ورود به مقطع ديگر و در آخر سر توانايي شروع فعاليت هاي اقتصادي و توليدي را داشته باشند.
حال اگر كودك و جواني مقطع و دوره اي را كه شروع كرده به پايان نرساند و يا استفاده لازم را از آن دوره تحصيلي نبرد ضايعه تحصيلي است كه از آن به عنوان اتلاف در آموزش و پرورش نيز مي توان نام برد كه باعث افزايش هزينه هاي سرانه تحصيلي در دوره هاي مختلف مي گردد.
بنابراين بايد شرايطي را پيش بيني كرد كه ضايعات تحصيلي به حداقل ممكن برسد. يكي از طرقي كه مي توان به هدف خود نائل شد شناخت مسائل و مشكلات دانش آموزان است كه با رفع آن دانش آموزان را آماده فراگيري نمود . قسمت مهمي از اين شناخت بايد در خانواده باشد كه هسته اوليه اجتماع در ساخت كودك و نوجوان است و اين پدران و مادران هستند كه مي توانند فرزندان خود را از لحاظ عاطفي مطمئن سازند. بنابراين والدين هستند كه بايد به پرورش توانائيهاي عقلاني فرزندان خود توجه داشته باشند.
پيشرفتهاي تحصيلي بسياري از كودكان و جوانان جزئي از اين تاكيد والدين است كه جوان را آماده اجتماع پذيري مي كند.
کلمات کلیدی: عوامل خانوادگی، پیشرفت تحصیلی، آموزش و پرورش، کودکان
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
موضوع تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
آشنايي به مسائل و مشكلات خاص اينگونه دانش آموزان
سوالهای تحقیق
فرضيه هاي تحقيق
تعاريف عملياتي
وضعيت اقتصادي
وضعيت عاطفي
شيوه تربيتي
پيشرفت تحصيلي
وجود يك كمك در
دانش آموز
روش هاي تحقيق
نوع تحقيق
نوع تحقيق از تحقيقات علمي پس از وقوع مي باشد
جامعه آماري
ابزار جمع آوري اطلاعات
آزمونهاي آماري
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مقـدمـه
تاريخچه
خانواده
مفهوم و معناي تربيت
نقش و ضرورت تربيت
هدف تربيت
بعد عاطفي مؤثر بر پيشرفت تحصيل
محبت والدين به كودكان
تشويق دانش آموزان بي علاقه و سهل انگار
پيشينه تحقيق در ایران
پیشینه تحقیق در خارج کشور
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش اجرای تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
آزمونهاي آماري
فصل چهارم: یافته ها
یافته ها
الف: توصيف داده ها
ب: بررسي فرضيات
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
نتیجه گیری و پیشنهادها
نتيجه گيري (با توجه به يافته هاي تحقيق)
محدوديتهاي تحقيق
پيشـنـهـادات
فهرست منابع
پيوستها و ضمائم
پرسشنامه
1ـ معدل شما در سال تحصيلي گذشته چقدر بوده است ؟
3ـ چند من زمين كشاورزي داريد ؟
8ـ شما فكر مي كنيد تا چه حد والدينتان شما را دوست دارند؟
9ـ شما تا چه حد مورد علاقه خواهران و برادرانتان هستيد ؟
15ـ نصايح والدين چقدر مورد قبول شما واقع مي شوند؟
كد نامه
جدول
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 67
حجم فایل:242 کیلوبایت
-
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی -
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش
بانک پایان نامه دانش
بررسی تاثير عوامل خانوادگي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدارس ابتدایی
تحصيلي ,فایل ,دانش ,آموزان ,مقطع ,والدين ,دانش آموزان , علوم انسانی » روانشناسی ,داشته باشند ,علوم تربیتی ,فایل دانلودی ,آموزان مدارس ابتدایی ,دانش آموزان مدارس ,تاثير عوامل خانوادگي ,بررسی تاثير عوامل